Gelijkenis van de Wijngaard Arbeiders!

Rhema Woord
278pikelk – 18 december 2013
Vrij vertaald

Mijn dochter, Mijn schapen horen Mijn stem. Iedereen is op een andere plaats in hun reis op weg naar Mij. Ik schiep allemaal verschillend. Niet één hetzelfde, want Ik verlang naar verschillende relaties met elk van Mijn schepping. Niet hetzelfde, hetzelfde, hetzelfde. Één van uw broeders kan u fout behandelen omdat hij anders heeft geleerd dan u hebt geleerd, maar wat in zijn hart is weet Ik alleen. U kunt uw broeder niet beoordelen. Veel waarover de mensen betogen is in hun kunstmatige traditie, een afleiding van Satan. Maak geen ruzie. Niet vechten. Voed niet uw vleselijke behoefte om gelijk te hebben.

Al  uw energie  wordt verbruikt  met vechten  om te  bewijzen dat u gelijk hebt wanneer die energie en aandacht had kunnen worden gericht naar Mij. Elke menselijke ziel is anders.  Al  hun ervaringen op  deze  Aarde  zijn  verschillend geweest, daarom zult u allemaal enigszins anders denken. Uw waarnemingen zijn ook verschillend. Hier hou Ik van, maar Satan is in staat om dit te gebruiken als een  vloek,  want  in elk mens schuilt een vleselijke trots, een steen binnen iemands hart dat hun vlees weigert op te geven. Hun hart kan correct zijn met Mij, maar  zij hebben  nog steeds  dat beetje  vlees dat  opwelt als  het gaat  om  hun vleselijke trots recht te staven.

Vertel Mijn geliefde kinderen dit, als Ik in hun hart ben, als zij Mij hebben ontvangen, is er niets wat zij kunnen doen of zeggen om hun eigen status met Mij te verbeteren. Net zoals de gelijkenis van de landeigenaar die vroeg in de ochtend de werknemers ging huren in zijn wijngaard, hij stemde toe om hen een denarius te betalen voor de dag en stuurde hen in zijn wijngaard. Ongeveer 9 in de ochtend ging hij weer naar buiten en zag anderen staan op de markt niets te doen. Hij zei tegen hen: “U ook, ga werken in mijn wijngaard en ik zal u betalen wat billijk is.” Dus gingen ze. Hij ging weer naar buiten op ongeveer de middag, en ongeveer 3 in de middag en deed hetzelfde.

Ongeveer 5 in de middag ging hij naar buiten en vond anderen nog rondhangen en hij vroeg hen: “Waarom hebt u hier de hele dag staan niets te doen?” “Omdat niemand ons gehuurd heeft,” antwoordden ze. Hij zei tegen hen: “U zult ook werken in mijn wijngaard.” Toen de avond viel zei de eigenaar van de wijngaard tegen zijn voorman om de arbeiders te roepen en hen hun loon te betalen, te  beginnen bij de laatste die ingehuurd waren en dan naar de eerste. De arbeiders die ongeveer 5 in de namiddag werden ingehuurd kwamen en kregen ieder een denarius. Dus toen diegenen kwamen die als eerste werden ingehuurd, verwachtten zij meer te ontvangen, maar elk van hen kreeg ook een denarius.

Toen zij het ontvingen begonnen zij te mopperen tegen de landeigenaar. “Deze die het  laatst werden  ingehuurd werkten  slechts één  uur,” zeiden ze,  “en u hebt  hen gelijkgesteld aan ons die de last van het werk en de hitte van de dag gedragen hebben.” Maar hij antwoordde hen: “Ik ben niet oneerlijk tegen u, vriend. Was u het niet eens voor een denarius te werken? Neem uw loon en ga. Ik wil degene die het laatst werd ingehuurd hetzelfde geven als ik u gaf. Heb ik niet het recht om te doen wat ik wil met mijn eigen geld, of bent u jaloers omdat ik goed ben? Dus de laatste zullen de eerste zijn en de eerste zullen de laatste zijn.”

Mijn kinderen die Mij hebben aanvaard in hun hart die een relatie met Mij voor jaren hebben genoten, of misschien hebben zij Mij pas gisteren geaccepteerd, zij zullen gelijk door Mijn poort lopen en in Mijn open armen. Satan zal proberen om u af te matten, Mijn boodschappers. Wanneer hij dit probeert moet u meer vocaal worden. Verspreid Mijn berichten en Mijn woorden aan degenen die oren hebben om te horen. Ik hou van u, Mijn kinderen. >>>>>Parable of the Vineyard Workers!

YouTube

